En önskan

onsdag 5 augusti 2015

Första mötet med ivf-kliniken

Att komma till  kliniken var spännande, nu skulle det ske, nu skulle resan mot ett efterlängtat barn verkligen ta sin början! Jag kommer ihåg att vi var där långt innan vi skulle och väntade nervöst nere på parkeringen. När vi kom in i lokalerna kände jag ett oerhört lugn, äntligen var vi här, hos människor som förstod oss och som skulle hjälpa oss så mycket det bara gick.

Vi gjorde inte så mycket mer än att ha ett vanligt möte men det kändes ändå så stort! Vi förklarade vår bakgrund och de förklarade för oss hur det skulle gå till och varför de gjorde vissa saker. Vi fick även ställa frågor. Med på mötet satt en läkare, en sköterska och en embryolog (som jobbar i labbet) 

Efter mötet gjorde de en gynundersökning och utifrån hur jag låg i min menscykel konstaterade läkaren att jag kunde börja med nässpray redan samma kväll om vi ville (öh ja!!) 21 dagar med synarela nässpray som skulle nedreglera eller nollställa kroppen och sätta den i ett tillfälligt klimakterium väntade för att sedan börja på menopur (sprutor) som ska få min kropp att producera fler ägg än normalt. 

När vi åkte därifrån kände jag mig lycklig, hörd och förväntansfull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar